۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

نامه جوانان ایرانی به آیت الله العظمی سیستانی

ایرانیان خارج کشور لطف کنید این نامه رو به آدرس زیر پست کنید :

عراق : نجف اشرف- خیابان الرسول- دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی (دام ظله)

و یا به شماره زیر فاکس کنید :

فاکس ایران : 00985112223239

فاکس سوریه : 00963116471920

ایرانیان داخل کشور به آدرس زیر ایمیل کنید :

sistani@al-sistani.org

seestani-dam@mail.sy

متن نامه ( لطفا همین متن را بدون کم و کاست بفرستید)

جناب آیت الله العظمی سیستانی دامت برکاته


مرجع عالیقدر جهان تشیع

همانطور که مستحضرید در ایران پس از انتخابات بیست و دوم خرداد حوادثی رخ داده است که اگر از آن به نام کودتای انتخاباتی از طرف عده ای از خدا بیخبر که طبل تو خالی اسلام خواهی و اسلام مداری آنها همه ی پیروان واقعی اسلام و تشیع علوی را نگران کرده است نام نبریم نمیدانیم که آن را چه بنامیم. نمیدانیم این مسلمانان را که به هم میهن وهم کیش خود تجاوز کرده و این عمل بسیار قبیح را پیروی از دستورات مرجع خود می دانند چه بنامیم که بی شک آبروریزی بس بزرگی در دنیا از نام تشیع ایجاد کرده اند.
نمیدانیم این اسلام را چه بنامیم که دادگاههای نمایشی برگزار می کند برای اثبات بی گناهی و پاک کردن دستهای آلوده به خون خود. بی شک شما بهتر از همه ی ما داستان فردی که در مقابل امیر المومنین علی (ع) لب به اعتراف گشود را شنیده اید که امیر ایشان را از اعتراف منع می کند، حال چگونه این مسلمانان به زور و در زیر شکنجه از کسانی که سالها به آرزوی برقراری حکومت عدل علی در خدمت همین نظام جمهوری اسلامی بوده اند اعتراف می گیرند و پرده دری را به جایی می رسانند که حتی اقدام به پخش اعترافات از رسانه های گروهی می کنند.
متاسفانه تحرکات جدید این مسلمان نماها در دستگیری فرزند شهید بزرگوار آیت الله بهشتی در شب ضربت خوردن مولای متقیان که مظهر عدل و عدالت بود به خوبی نشان می دهد که اینان قصد برگرداندن آرامش به جامعه ی ملتهب ، نگران و دل شکسته ی ایران را ندارند.
ما فرستندگان این نامه از شما مرجع عالیقدر می خواهیم که فکری به حال اسلام بکنید. به خدا قسم که سکوت شما نا امیدی زیادی در میان هم نسلان من ایجاد کرده است که نکند خدای نکرده این بزرگواران مصلحت خود را به مصلحت جامعه ارجح می دانند.
تاریخ این سرزمین حوادث بسیاری به خود دیده است و در حساس ترین لحظات آن، حضور مراجع بزرگوار و اقدامات دلسوزانه ی آنها که به حق این بزرگواران از جنس مردم بوده اند به مدد و یاری این ملت آمده است.
به امیر المومنین علی (ع)، ستون تنومند عدالت و بزرگ منشی اسلام ناب محمدی، که در جوار بارگاه آن بزرگوار سکنی گزیده اید قسم تان می دهیم که علاوه بر موضع گیری صریح و روشن در قبال این حوادث به اقدامی عملی دست بزنید. که شاید در این شب نا امیدی، شما چراغ هدایتگری باشید.
و قُل جآءَ الحقّ و زهق الباطل انّ الباطل کان زهوقاً ( سوره الاسرا آیه هشتاد)

بیست و یکم رمضان سال هزارو چهارصدوسی

۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

یک گام مثبت دیگر از هاشمی : ورود میرحسین موسوی در هیئت امنا دانشگاه آزاد

ادیروز در خبرگزاریها (روزنامه اعتماد نهم شهریور) اعلام شد که اعضا جدید هیئت امنای دانشگاه آزاد مشخص شده اند، میرحسین موسوی یکی از اعضا جدید هیئت امنا است. کاملا مشخصه که هاشمی تحرکات جدیدی رو شروع کرده است، بخصوص اینکه سید حسن خمینی هم مانند میرحسین از اعضا جدید هیئت امنا است. حضور سید حسن یعنی بیرون آوردن یک روحانی مخالف و با پایگاه قوی مردمی از انزوا و شاید هم کاندید شدن در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری ( ایشان از نظر فکری قرابت نزدیکی با اصلاح طلبان دارند ). در مجموع تحرکات خوبی از سوی هاشمی شروع شده است. تفکر مبارزاتی ایشان حرکت نرم می باشد که من شخصا با این نوع مبارزات بسیار موافقم. حرکت نرم حرکتی از درون نظام است حرکتی مبتنی بر قبول اصل نظام و ضربه زدن به نهادهای خودسر. مسلما ایشان هم به برخی از قوانین جمهوری اسلامی ایراداتی را وارد می دانند همانطور که در نمازجمعه تهران ذکر کردند. البته تئوری جانباز اصلاحات ( سعید حجاریان) یعنی فشار از پائین و چانه زنی از بالا هم دقیقا این نوع حرکتها رو طلب می کند. نقش مردم در این میان همان فشار از پایین برای جلوگیری حرکتهای کورکورانه اقتدارگرایان است.