۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

پاسخ آیت الله اسدالله بیات زنجانی به به نامه ی آقایان کروبی، خاتمی و موسوی

آیت الله بیات زنجانی: مسئولیت خونها با کسانی است که رای اکثریت را نادیده گرفته اند

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم


إنا لله و إنّا الیه راجعون


برادران انقلابی و ارجمند حجج اسلام والمسلمین کروبی، خاتمی و مهندس موسوی، دوستان انقلابی و فعالان سیاسی،

سلام علیکم؛


بسیاری از شما عزیزان پیشروان همان انقلاب اسلامی هستید که میخواست با رهبری امام امّت(ره)، باری از دوش مردم بردارد، حقّی را استیفاء کند و قانونی را با استناد به کتاب خدا و مصالح مردم حاکم سازد. برای همین هم نظام جمهوری اسلامی را برقرار کردیم تا دیگر در این کشور شاهد دینسوزی، خونریزی و مردم ستیزی نباشیم. اما امروز شاهد وقایع تأسف باری به نام این نظام و تحت کلمهی عالیهی الله آن هستیم که دل همهی علاقهمندان به امام و انقلاب اسلامی را به درد میآورد.


برادران ارجمند، در وقایع اخیر سه دسته موضع در این کشور شکل گرفته است:


1. کسانی که در حرکتهای غیرقانونی اخیر اعم از استخلافها، بازداشتها و حرمت شکنیها به هر نام و به هر نحو مسبِّب یا مباشر بودهاند یا به توجیه این رفتارها پرداختهاند،


2. عموم و به ویژه خواصّی که در برابر این حرکتها به هر دلیل سکوت کردهاند،


3. کسانی که مسبِّبان و مباشران این حرکات را به هر نحو و به هر وسیلهای، با رعایت شرایط نهی از منکر، تذکّر داده و نهی کردهاند.


بر آحاد دلسوزان نظام، اهالی سیاست و مدیران نظام اعم از قاضی و عامی است که صراحتاً صف خود را از دستهی اول جدا سازند، از آنها برائت بجویند و حتّیالإمکان در حدّ وسع خود در صف سوّم به اقدام قانونی یا نهی از منکر بپردازند. امروز شما و دیگر آگاهان سیاسی چپ و راست هم باید خود را پیشرو نهی از منکر بزرگی بدانید که ناتمام گذاشتن یا ذرّهای تردید در آن منجر به غلبهی منکر بر معروف در این کشور خواهد شد. این تکلیفی شرعی، عقلانی و عُقلایی است.


در این فضا و شرایط هم که عدهای بر حسب احساس تکلیف به نهی از منکر بپردازند و از راههای قانونی در صدد استیفای حقوق خود و آرائشان برآیند، اگر قطرهای خون از آنها بر زمین ریخته شود، مسئولیت آن بر عهدهی همان کسانی است که با نادیده گرفتن آراء اکثریّت، چنین التهاباتی را موجب شدهاند و همواره خود را فراتر از آن دانستهاند که درصدد جبران آن برآیند. هنگامی که رأی مردم نادیده گرفته شود، افرادی از جمله تعدادی از دلسوزان و شخصیتهای انقلابی را بدون تفهیم اتّهام و تشریفات قانونی در اماکن نامعلوم بازداشت کنند، خون کسی بدون حضور در محکمهی قاضی عادلی ریخته شود و حرمت شهروندی هتک گردد، چارهای جز امر به معروف و نهی از منکر نمیماند.


اگر چنین نشود و همگان به ویژه فعّالان سیاسی نهی از این قبیل منکرات فزاینده را ترک کنند، خواهیم دید که به زودی همان سرنوشتی که امیرالمؤمنین(سلام الله علیه)در وصیّت نامهی خویش برای امّت اسلامی پیش بینی کردهاند، تحقق خواهد یافت که: «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که در آن صورت بدترین شما بر شما مسلّط خواهند شد و دعاهایتان هم مستجاب نخواهد شد».


والسّلام علی من إتّبع الهدی

قم- پنجم مرداد ماه 1388، مصادف با چهارم شعبان المعظّم 1430

اسدالله بیات زنجانی


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر